Retourneren
Ik wil graag producten retourneren, kan dat?
Na ontvangst van je producten heb je 14 dagen de tijd om je retour bij ons aan te melden. Na deze melding heb je nog 14 dagen de tijd om het pakketje naar ons terug te sturen. Meld je retour aan via [email protected] of stuur ons een appje met daarbij je ordernummer en de artikelen die je wilt retourneren.
In welke verpakking stuur ik het pakketje terug?
- De producten kan je het beste terugsturen in de ontvangen verpakking, mits deze nog in goede staat is. Je kan ook een andere verpakking gebruiken, zolang de producten goed beschermd worden tegen beschadiging.
-Mocht er schade ontstaan tijdens het vervoer terug, dan ben je als klant daar verantwoordelijk voor en kunnen wij dit als waardevermindering doorberekenen.
Welke producten kan ik niet retourneren?
- Producten die gepersonaliseerd zijn, zoals gepersonaliseerde enveloppendozen of gegraveerde items.
- Producten die door verkeerd gebruik kapot zijn gegaan
Wat kost het om mijn pakketje te retourneren?
Voor retouren uit Nederland die zijn verzonden met DPD en PostNL betaal je € 1,00 voor het retourlabel, wij betalen de rest! Voor retouren uit Nederland die zijn verzonden met GLS gegarandeerd betaal je € 5,99 voor het retourlabel. Het label sturen wij via de mail of via Whatsapp toe. Het pakketje kan je afgeven bij een DPD-servicepunt. Wanneer je zelf een retourlabel aanmaakt, kan je helaas geen aanspraak meer maken op een vergoeding hiervan.
Voor retouren uit België betaal je zelf de kosten voor het retourlabel en maak je zelf een label aan via je favoriete postbezorger.
Welk bedrag krijg ik terug?
Je krijgt, wanneer de producten voldoen aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van de producten teruggestort min € 1,00 retourkosten. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Deze verzendkosten bedragen voor DPD € 5,99 en voor PostNL € 8,99.
Voorbeeld:
Geen gratis verzending: Je hebt een aankoop gedaan voor € 15,00 en retourneert een product van € 5,00. Je krijgt € 9 euro teruggestort.
Gratis verzending: Je hebt een aankoop gedaan voor € 55,00 en retourneert een product van € 15,00. Je komt dan onder het bedrag van € 50,00 voor gratis verzending. Je krijgt € 15,00 minus de gemaakte leveringskosten & retourkosten teruggestort.
Hoe snel krijg ik mijn geld terug?
Zodra de retour bij ons binnen is gekomen, zetten wij de terugbetaling in werking. Dit kan enkele dagen duren, afhankelijk van je bank.
Product ruilen?
Wil je een product ruilen? Dat is uiteraard mogelijk. Je kan het product wat je terug wilt brengen aanmelden als retour. Het nieuwe product kan je online weer bestellen.
Product beschadigd aangekomen?
Wat vervelend dat je pakket beschadigd is aangekomen. Maak direct bij het openmaken van je pakketje foto's van de verpakking en van het product. Zo kunnen wij de beschadiging goed bekijken en het eventueel doorzetten naar onze bezorgdiensten of leveranciers. Neem daarna z.s.m. (uiterlijk binnen 2 dagen) contact met ons op. Wij kijken dan of we een nieuw product opsturen of het op een andere manier kunnen oplossen. Heb je het product alsnog gebruikt, dan kan hier helaas geen aanspraak meer op gemaakt worden.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang je pakketje nog niet verzonden is, kan je de bestelling kosteloos annuleren. Neem hiervoor z.s.m. contact op met de klantenservice, zodat wij de bestelling uit het systeem kunnen halen. Mocht het pakketje al wel verzonden zijn, dan kan je uiteraard het pakketje weer retourneren.
Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief verzendkosten, indien de gehele bestelling retour wordt gezonden) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.